استخدام کادر درمان در عمان

نکات مهم درباره استخدام کادر درمان در عمان

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی استخدام کادر درمان در عمان بپردازیم. عمان کشوری مهاجر پذیر بوده که در سال­ های گذشته در بخش­ های زیادی اقدام به پذیرش مهاجر از سایر کشور­ها کرده است . بخش بهداشت و درمان این کشور تحت‌ نظر وزارت بهداشت است . وزارت بهداشت عمان اعلام کرده تا سال 2040 میلادی این کشور نیاز به حدود 13000 پزشک دارد که در نظر دارد این نیاز را با استخدام پزشکان ملیت ­های مختلف جبران کند ؛ پس اگر عضو کادر درمان هستید یا سوالاتی درباره مهاجرت کاری به کشور عمان دارید، ما در این مقاله به مهاجرت کادر درمان به عمان می ­پردازیم .

فرایند درخواست کاریابی کادر درمان در عمان

برای کاریابی کادر درمان در عمان شما می­توانید زیر نظر دولت کار کنید. به‌عنوان‌مثال با وزارت بهداشت و یا وزارت دفاع یا با یک بیمارستان خصوصی وارد همکاری شوید. اگر به دنبال کار زیر نظر دولت هستید وزارت بهداشت این کشور هر سال یک الی دوبار در تاریخ مشخصی از متقاضیان واجد شرایط در کشور خودشان آزمونی می‌گیرد . این آزمون به‌صورت کتبی و مصاحبه‌ای برگزار می ­شود . پس از آن شما می ­توانید به موسسه هدف فردا مراجعه کرده تا به اخذ ویزای پزشکی و درمانی شما کمک کنند اما اگر شما متقاضی مهاجرت به عمان به ­وسیله ویزای کاری و استخدام در یک بیمارستان خصوصی هستید باید از سه مرحله مهم عبور کنید :

  • شرکت در آزمون عمان

برای استخدام کادر درمان در عمان شرکت در این آزمون ضروری است. برای شرکت در این آزمون شما باید آمادگی خود را به موسسه هدف فردا اعلام بفرمایید و ثبت نام کنید. سپس تاریخ مورد نظر برای این آزمون را مشخص کنید . این یک آزمون آنلاین است که نیاز به آمادگی زیادی دارد . سوالات این آزمون  50 تا 70 امتیازی هستند و حدودا 75 دقیقه زمان می ­برند . نتیجه بعد از 5 دقیقه در دسترس شما قرار خواهد گرفت . اگر شما در این آزمون موفق به کسب امتیاز مورد نیاز شدید ، مصاحبه‌ای به ­صورت مجازی با شما ترتیب می­ دهند . برخی از بیمارستان‌های خصوصی در عمان این امکان را دارند که به شما در انجام این آزمون کمک کنند و سپس شما را به استخدام مجموعه خود در بیاورند . پزشکانی که زیر نظر دولت کار کرده‌اند، نیازی به گذراندن آزمون پرومتریک ندارند .

  • دریافت ویزا از طریق کارفرما

اگر شما عضو کادر درمان باشید فقط تحت برنامه حمایت مالی ویزا می ­توانید موفق به اخذ ویزای این کشور شوید . برای داشتن این حمایت مالی سن شما باید بین 21 تا 60 سال بوده و یک پیشنهاد شغلی توسط بیمارستان یا کلینیکی در عمان که مورد تایید وزارت بهداشت این کشور بوده است ، داشته باشید .

در واقع کارفرما اسپانسر شما برای دریافت این ویزای کاری می­ شود. در این حالت کارفرما باید با وزارت نیروی انسانی عمان توافقات لازم را برای ورود شما انجام داده باشد . همچنین کارفرمای عمانی شما باید مجوز از یک انجمن مراقبتی و بهداشتی داشته باشد و در استخدام شما سهمیه عمان­سازی (حداقل اتباع خارجی که هر شرکت عمانی مجاز به استخدام آن است) را رعایت کند .

  • دریافت مجوز فعالیت از وزارت بهداشت این کشور

پس از این شما باید به دنبال اخذ مجوز فعالیت از وزارت بهداشت این کشور باشید . دریافت این مجوز زمان ­بر است و ممکن است گاهی تا چند ماه طول بکشد و این امکان وجود دارد که شما پس از گذراندن معاینات پرومتریک باز هم موفق به اخذ مجوز نشوید . مدارک تکمیلی جهت اقامت در عمان شامل پاسپورت معتبر، چند عکس در اندازه پاسپورت گواهی سلامت از کلینیک معتبر خارجی و تایید شده توسط وزارت بهداشت کشور عمان می‌شوند.

پکیج آزمون پرومتریک

مزایای مهاجرت و استخدام کادر درمان در عمان

عمان کشوری ساحلی با آب‌ و هوای معتدل در زمستان­ ها و گرم در تابستان با طبیعتی زیبا است . زندگی در این کشور برای کادر درمان مزایایی دارد که در ادامه به آن‌ها می­­پردازیم :

  • اسکانی راحت

یکی از بهترین مزایای این کشور زیبا پیدا کردن طیف گسترده‌ای از اقامتگاه­ ها متناسب با بودجه شما است. اکثر مهاجران در استان مسقط زندگی می­کنند که در این استان شما می­توانید با توجه‌به بودجه‌تان آپارتمان، خانه ­های شهری و حتی ویلا انتخاب کنید . مسکن در عمان از ایمنی بالایی برخوردار است .

  • محیط کاری مجهز؛ از مزایای استخدام کادر درمان در عمان

اگر شما استخدام کادر درمان در عمان شدید ، باید بدانید که بیمارستان­ ها و مراکز درمانی در عمان از تجهیزات بالایی برخوردارند. اکثر این تجهیزات از کشورهای پیشرفته غربی وارد شده‌اند و در واقع بیمارستان­ ها در عمان دارای مجهز ترین دستگاه‌های درمانی هستند.

  • ساعات کاری کادر درمان

یک هفته کاری برای کادر درمان در این کشور حدود 40 تا 48 ساعت بوده و تعطیلات آخر هفته در این کشور جمعه و شنبه است .

استخدام کادردرمان در عمان

  • زبان

همان‌طور که گفته شد کشور عمان کشوری مهاجرپذیر است و زبان انگلیسی بصورت گسترده در این کشور استفاده می ­شود . اگرچه زبان رسمی کشور عربی است اما بالغ بر 45 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل داده­ اند .

  • امنیت عمان

عمان جز ایمن­ترین کشورها در خاورمیانه به­ حساب می ­آید . حتی زمانی که نا آرامی­ های بسیاری در منطقه وجود داشت این کشور جزء فهرست 65 کشور برتر از نظر سهولت در سکونت به شمار می­رفت . با این‌حال به مهاجران توصیه می ­شود همواره به مذهب و فرهنگ مردم محلی احترام بگذارند ؛ مانند خوردن و نوشیدن و سیگار کشیدن در ملاعام در ماه رمضان یا پوشیدن لباس­ های نامناسب در مکان­ های عمومی و…

  • هزینه مناسب زندگی در عمان

مهاجرت به عمان نسبت به سایر کشور­های مهاجر پذیر هزینه پایینی دارد و بر اساس نظر­سنجی ­های صورت‌ گرفته مسقط بین 209 شهر مورد بررسی در رتبه 117 از لحاظ پایین بودن هزینه­ ها قرار گرفته و این کشور را به یکی از کم­ هزینه­ ترین کشور­ها در خاورمیانه تبدیل کرده است .

عمان کشوری ساحلی

 

نتیجه‌گیری

پزشکان و پرستاران به دلایل بسیاری از جمله بیکاری بالا و فراوانی نیروی کار در کشور خود به دنبال مهاجرت هستند . عمان کشوری است که در مقایسه با سایر کشورها از سیستم بهداشتی و مراقبتی خوبی برخوردار بوده و با کمبود نیروی انسانی مواجه است. همین نکته شرایط را برای استخدام کادر درمان در عمان مهیا می‌کند . کادر درمان پس از استخدام حقوق مناسبی از دولت دریافت می­کنند؛ البته این حقوق به ازای مسئولیت شغلی بالای کادر درمان در این کشور است؛ بنابراین اگر عضو کادر درمان هستید و قصد مهاجرت دارید، عمان گزینه بسیار مناسبی برای مهاجرت به حساب می‌آید . کارشناسان موسسه بین المللی هدف فردا آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی به شما متقاضی گرامی می باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 28425868-021 تماس حاصل فرمایید .

 

مشاوره مهاجرت

 

منابع :