خرید خودرو در عمان

نکاتی که درباره خرید و اجاره خودرو در عمان نمی دانید

خرید و اجاره خودرو در عمان

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی خرید و اجاره خودرو در عمان بپردازیم. کشور عمان کشوری توریستی و ساحلی است که جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری دارد. پایتخت این کشور مسقط بوده که نام شیرینی‌های مسقطی از نام این شهر گرفته شده است. مسقط شهری زیبا و پر از جاذبه‌های تاریخی است و سالانه گردشگران بسیار به این شهر سفر می‌کنند.

مسافران غالبا از طریق خطوط هوایی و دریایی وارد عمان می‌شوند اما اگر شما به­صورت شخصی سفرکرده باشید، گردش در سطح شهر کار دشوار و هزینه‌بری خواهد بود؛ لذا اجاره و خرید خودرو در عمان بهترین گزینه برای گردشگران است. در این مقاله به چگونگی کرایه یا خرید خودرو در کشور عمان خواهیم پرداخت.

اجاره خودرو در عمان

اجاره ماشین در شهر مسقط بسیار راحت است. اگر شما برای تفریح و به صورت گردشگری وارد این شهر شده‌اید باید بگوییم بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای اینکه با خیال راحت به مناطق مختلف بروید و از مکآن‌های متنوع دیدن کنید، اجاره یک اتومبیل است.

از طرفی اجاره خودرو باعث می‌شود شما با خیالی آسوده از رانندگی در سواحل زیبای شهر مسقط لذت ببرید. شرکت‌های بسیاری وجود دارند که این امکان را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند که از بین وسایل نقلیه گوناگون با توجه به بودجه خود بهترین را انتخاب کنند. در ادامه به صورت گسترده‌تر درباره خرید و اجاره خودرو در عمان صحبت خواهیم کرد.

خرید و اجاره خودرو در عمان

خرید و اجاره خودرو در عمان

رانندگی در عمان

خرید و اجاره خودرو در عمان مستلزم آموختن قوانین رانندگی در این کشور است. عمان نیز مانند هر کشور دیگری قوانین خاص خود را برای اجازه تردد با خودرو برای گردشگران و مهاجران دارد. از جمله این قوانین داشتن مدارک لازم جهت رانندگی است. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • پاسپورت
  • گواهینامه رانندگی
  • مجوز رانندگی بین‌المللی

بدون این مدارک شما مجاز به رانندگی در شهر مسقط نخواهید بود. مجوز رانندگی بین‌الملل در صورتی معتبر است که به زبان انگلیسی باشد. مهاجرین و گردشگرانی که از کشور­های اروپایی وارد خاک عمان شده‌اند و اصل گواهینامه رانندگی آن‌ها به زبان انگلیسی است یا حتی افراد غیرانگلیسی زبان که گواهینامه انگلیسی دارند، نیازی به مجوز رانندگی بین‌المللی نخواهند داشت.

هزینه اجازه اتومبیل در عمان

هزینه اجاره اتومبیل در عمان بسته به اینکه شما چه اتومبیل و با چه امکاناتی بخواهید، متفاوت است. برخی امکانات جانبی خودروهای کرایه‌ای در کشور عمان شامل تهویه هوا، ایربگ، GPS، صندلی ماشین برای کودکان و موبایل با سیم‌کارت محلی برای ارتباط هستند. این امکانات در صورت درخواست شما ارائه شده و مستلزم پرداخت هزینه‌ای مازاد بر اجاره خودرو است.

خرید خودرو در عمان

خرید خودرو در عمان

 

محدودیت­های اجاره خودرو در عمان

پس از اجاره خودرو شما می‌توانید به هر میزان که بخواهید با خودروی اجاره‌ای خود به گردش بپردازید؛ چرا که اجاره خودرو در شهر مسقط هیچ محدودیت کیلومتری ندارد. فقط هزینه سوخت خودرو بر عهده خودتان خواهد بود. حتی این برخی شرکت‌ها این امکان را فراهم آورده‌اند که خودرو اجازه تردد در کشور همسایه عمان یعنی امارات را داشته باشد که این کار مستلزم اجازه کتبی شرکت و پرداخت هزینه است.

قوانین برای بازگرداندن خودروی اجاره داده شده

خودروی اجاره‌ای شما باید به همان صورت به شرکت موردنظر تحویل داده شود و معمولاً در همان مکانی که خودرو را تحویل گرفته‌اید، در همان مکان نیز پس خواهید داد. پس از بازگرداندن ماشین، خودرو به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر آسیبی به اتومبیل وارد شده یا بیش از حد کثیف باشد، شما ملزم به پرداخت هزینه خواهید شد.

رانندگی در عمان

رانندگی در عمان

خرید خودرو در عمان

اگر شما در گروه مهاجرین قرار گرفته‌اید و قصد خرید و اجاره خودرو در عمان را دارید، ابتدا باید توجه کنید که تمام مدارک موردنیاز برای خرید خودرو را داشته باشید. خرید یک خودرو در عمان زیاد گران نیست و سوخت وسایل نقلیه نیز نسبت به بسیاری از کشور­ها هزینه چندانی ندارد ولی اگر شما برای مدت کوتاهی ساکن عمان هستید یا صرفا برای مسافرت وارد این کشور شده­اید، خرید خودرو برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود.

مدارک موردنیاز جهت خرید خودرو

  • پاسپورت (اصل و کپی پاسپورت که شامل صفحه ویزا نیز باشد.)
  • عکس (همراه داشتن چند قطعه عکس هم اندازه با عکس‌های پاسپورت در مواقع مختلف ضروری است.)
  • کپی کارت کار برای مهاجرینی که در این کشور کارمند هستند.
  • کپی گواهی حمایت برای مهاجرینی غیره شاغل
  • گواهینامه رانندگی معتبر
  • فرم خرید خودرو

اگر قصد خرید خودرو را دارید دو حالت برای شما وجود دارد. شما می‌توانید یک وسیله جدید یا یک خودرو دست‌دوم تهیه کنید.

خرید یک ماشین جدید

برای خرید یک ماشین صفر کیلومتر شما باید به نمایندگی معتبر فروش شرکت موردنظر رفته و از آنجا خودروی انتخابی خود را خریداری کنید. مزیت این کار حق سرویس‌های رایگانی هست که برای مدت مشخصی به خریداران خودرو تعلق می‌گیرد. علاوه بر این شما می‌توانید خودروی خود را در بازه­هایی از سال که شرکت‌های خودرو تخفیف­های خوبی قرار داده­اند، نیز خریداری کنید.

از چانه‌زنی در خرید خودرو نترسید. هر چند این کار در ایران برای خرید خودرو خیلی مرسوم نیست ولی در عمان کاری رایج است. البته شما می‌توانید برای خرید به فروشگاه‌های معتبری که در سطح شهر قرار دارند نیز بروید تا آن‌ها خودشان کارهای مرتبط با انتقال مدارک ماشین و بیمه را انجام دهند.

گواهینامه رانندگی در عمان

گواهینامه رانندگی در عمان

خرید یک خودروی دست‌دوم

خودروی دست‌دوم در عمان فراوان است و ممکن است برای شما بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز باشد ولی اگر قصد خرید خودرو از یک شخص را دارید بهتر است قبل از آن خودرو را به خوبی وارسی کنید و ایرادات آن را موشکافی کرده و بسیار مراقب باشید که در خرید خودرو از شخص در دام کلاهبرداران نیفتید.

اگر خودروی دست‌دوم خود را از یک فروشگاه خریداری می­کنید معمولا کار­های نقل و انتقال و بیمه را خودشان انجام می‌دهند. انتقال مالکیت خودرو بدین صورت است که فروشنده باید در اداره صدور مجوز حضور یابد و ثابت کند هیچ بدهی معوقی به بانک ندارد.

نتیجه­ گیری

خرید و اجاره خودرو در عمان علاوه بر تجربه جالب رانندگی در سواحل زیبای این شهر، می‌توانید از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین کمپانی‌های خودروسازی خرید کنید و تجربه جالبی را برای شما رقم می‌زنند. لازم به توضیح است اگر شما کارت مقیم عمان و گواهینامه عمانی دارید می‌توانید وسیله نقلیه خود را از دبی نیز وارد کنید.

 

مشاوره مهاجرت

 

منابع:

https://www.holidify.com/pages/renting-a-car-in-muscat-2303.html