اشتغال پرستاران پس از تحصیل در عمان

رشته پرستاری در عمان

رشته پرستاری در عمان

رشته پرستاری یکی از رشته‌هایی است که در گروه مشاغل پزشکی قرار می‌گیرد. کسانی که در رشته پرستاری فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در کشور عمان یا سایر کشورهای دیگر مشغول به کار شوند. برای تحصیل رشته پرستاری در عمان باید در دانشگاهی تحصیل کنید که مورد تائید وزارت علوم باشد و بعلاوه در دنیا هم رنکینک خوبی داشته باشد. در ادامه مطلب تمامی موارد مربوط به رشته پرستاری در عمان را بررسی می‌کنیم

 

تحصیل در رشته پرستاری در عمان

تحصیل در رشته پرستاری در عمان

با تحصیل رشته پرستاری در کشور عمان می‌توانید در بیشتر کشورها مشغول به کار شوید. دقت داشته باشید که دروس شما در دانشگاه‌های عمانی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند؛ بنابراین یکی از شرط‌های بسیار مهم برای ادامه تحصیل در کشور عمان، داشتن مدرک زبان انگلیسی است. جهت شرکت در آزمون زبان انگلیسی، باید نوع آزمون خود را آکادامیک انتخاب کنید.

تحصیل در رشته پرستاری در عمان

داشتن مدرک زبان انگلیسی آکادامیک معتبر مثل آیلتس، ثابت می‌کند که شما می‌توانید در محیط‌های آموزشی با سایر افراد ارتباط برقرار کنید. همیشه برای پذیرش دانشجو در بهترین دانشگاه‌های دنیا، از او انتظار می‌رود که نمره زبان بسیار خوبی داشته باشید. سعی کنید تا جایی که می‌توانید سطح زبان خود را بالا برده و نمره بهتری کسب کنید.

مدرک زبان برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری

همان‌طور که اشاره شد، برای تحصیل رشته پرستاری در کشور عمان لازم است که حتماً مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. اگر می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌های عمانی پذیرفته شوید، حداقل باید نمره زبان شما 6 باشد. ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که تنها مدرک زبان انگلیسی آیلتس مورد تائید دانشگاه‌های عمانی است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که دانشگاه‌های عمانی برای پذیرش دانشجو و تدریس، طبق استانداردهای جهانی عمل می‌کنند.

اهمیت مدرک زبان برای تحصیل در عمان

اهمیت مدرک زبان برای تحصیل در عمان

در نتیجه در هنگام پذیرش دانشجو، از او خواسته می‌شود که مدرک زبان معتبر داشته باشد. همانند سایر دانشگاه‌های معتبر دنیا، دانشگاه‌های عمانی یکی از دو مدرک آیلتس و تافل را می‌پذیرند؛ بنابراین اگر گفته می‌شود که حداقل نمره زبان شما باید 6 باشد و مدرکتان تافل است، نگران نباشید. مدرک زبان تافل هم مورد تائید است و در هنگام نیاز، آن را به مدرک آیلتس معادل‌سازی می‌کنند.

شرایط تحصیل پرستاری در عمان

یکی از شرایط رشته پرستاری در عمان داشتن تمکن مالی کافی است. بعلاوه سایر مدارکی که در ادامه ذکر می‌کنیم را باید ارائه دهید:

  • مدرک دیپلم
  • ریزنمرات
  • مدرک زبان انگلیسی
  • عکس‌های پاسپورتی
  • گزارش آزمون در صورت وجود
  • گواهی سلامت
  • گواهی سوءپیشینه
  • گواهی تمکن مالی
  • داشتن نامه از طرف دانشگاه

ویزای تحصیلی برای رشته پرستاری

برای تحصیل رشته پرستاری در عمان، به ویزا نیاز دارید. ویزاهای دانشجویی و تحصیلی، به‌صورت موقت صادر می‌شوند. به این معنی که تا پایان دوره تحصیلی شما اعتبار دارند. به‌طورمعمول اعتبار ویزای تحصیلی کشور عمان 1 الی 2 ساله است. در نتیجه اگر اعتبار آن تمام شد و شما هنوز مشغول به تحصیل بودید، می‌توانید مجدد آن را تمدید کنید.

لازم به ذکر است که با داشتن ویزای تحصیلی، اجازه کار تمام‌وقت به شما داده نمی‌شود؛ بلکه می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت کار کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، دانشگاه‌های عمان از قوانین بین‏المللی پیروی می‌کنند. در نتیجه دانشجوی دوره کارشناسی می‌تواند هفته‌ای 20 ساعت کار کند.

اشتغال پرستاران پس از تحصیل در عمان

اشتغال پرستاران پس از تحصیل در عمان

اشتغال پس از تحصیل در عمان

بعد از این‌که دوره تحصیلی رشته پرستاری در عمان به اتمام برسد، می‌توانید در خود عمان مشغول به کار شوید. عمان کشوری کوچک با جمعیتی کم و اقتصادی بسیار قوی است؛ بنابراین شرایط برای اشتغال و ارتقا سطح زندگی فراهم است. در کشور عمان کمبود نیروی متخصص در مشاغل پزشکی و پرستاری به‌شدت احساس می‌شود.

به همین دلیل مزایای خوبی برای این گروه شغلی در نظر گرفته شده است. به‌عنوان نمونه می‌توان به حقوق بالا و حق مسکن اشاره کرد. روند استخدام پرستارانی که در کشور عمان فارغ‌التحصیل شده‌اند، نسبت به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های غیر عمانی بسیار راحت‌تر است.

دانشگاه‌های برتر عمان برای رشته پرستاری

تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور عمان، مزیت‌های زیادی دارد. امکانات رفاهی، آموزشی و تفریحی این دانشگاه‌ها کیفیت بسیار بالایی دارد. همچنین رنکینک بهتری در دنیا دارند. به همین دلیل جهت آَشنایی بیشتر شما عزیزان و کامل‌تر شدن مطلب تحصیل کردن در رشته پرستاری در عمان بهترین دانشگاه‌های این کشور را معرفی کرده‌ایم:

  • دانشگاه سلطان قابوس

این دانشگاه به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های ملی کشور عمان شناخته می‌شود که رنکینک جهانی خوبی دارد. دانشگاه سلطان قابوس یکی از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم است که دانشجویان بین‌المللی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند. در سال 2019 دانشگاه سلطان قابوس، توانست رتبه 450 دانشگاه‌های برتر دنیا را کسب کند. این دانشگاه توسط دولت عمان مدیریت می‌شود و بودجه خود را هم از دولت دریافت می‌کند.

  • دانشگاه صحار

دانشگاه صحار یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر است که می‌توانید جهت تحصیل در رشته پرستاری در عمان، آن را مدنظر خود قرار دهید. این دانشگاه در شهر حصار عمان واقع شده است که به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های خاورمیانه هم شناخته می‌شود. برای تحصیل در این دانشگاه باید هزینه تحصیل خود را بپردازید.

به این دلیل که دانشگاه حصار، یک دانشگاه خصوصی است. با تحصیل در این دانشگاه، می‌توانید کار دانشجویی هم انجام دهید که به‌صورت پاره‌وقت است. دقت داشته باشید که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی مثل دانشگاه حصار، نسبت به دانشگاه‌های دولتی بیشتر است. ناگفته نماند که امکانات این دانشگاه‌ها هم بهتر است.

شرایط تحصیل پرستاران در عمان

شرایط تحصیل پرستاران در عمان

سخن آخر

رشته پرستاری در عمان جایگاه ویژه‌ای دارد. به این دلیل که پس از تحصیل در این رشته، می‌توانید در یکی از مراکز درمانی این کشور مشغول به کار شوید. دقت داشته باشید که پرستاری یکی از مشاغل موردنیاز کشور عمان است که حقوق و مزایای بسیار خوبی دارد.

برای تحصیل در رشته پرستاری، اگر در دانشگاه دولتی پذیرش شده باشید، نیازی به پرداخت هزینه شهریه ندارید؛ اما دانشگاه‌های خصوصی از دانشجو شهریه دریافت می‌کنند. دقت داشته باشید که شما در حین تحصیل، می‌توانید کار دانشجویی هم انجام دهید که در این مطلب درباره آن توضیح دادیم.

مشاوره مهاجرت

 

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%B3%D9%84%D8%B7%D8%A7%D9%86_%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B3_%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%86