مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به عمان

صفر تا صد شرایط مهاجرت پرستار به عمان

مهاجرت پرستار به عمان

پرستارانی که به کشور عمان مهاجرت می‌کنند، می‌توانند اقامت این کشور را داشته باشند. مهاجرت پرستار به عمان شرایطی دارد که در این مطلب به طورکامل به آن‌ها می‌پردازیم. قبل از این‌که پرستاری بخواهد در یکی از مراکز درمانی کشور عمان استخدام شود، لازم است که مراحل تایید صلاحیت را پشت سرگذاشته باشد. اگر می‌خواهید بدانید که شرایط مدارک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه‌کار لازم مهاجرت به عمان چگونه است، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معادلسازی مدارک برای مهاجرت به عمان

یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت پرستاران به عمان، معادل‌سازی مدارک است. معمولا در بیشتر کشورها، آزمون‌های معادل‌سازی پرستاران و پزشکان، به زبان آن کشور برگزار می‌شوند. در حالی که در کشور عمان این‌طور نیست. آزمون پرومتریک، آزمون معادل‌سازی برای رشته‌های پزشکی است که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود؛ بنابراین برای آزمون دادن نیازی به داشتن مدرک زبان عربی ندارید. اگر نمی‌دانید آزمون پرومتریک چیست و چه شرایطی دارد، نگران نباشید. در همین مطلب به طور کامل درباره این آزمون مهم توضیح می‌دهیم.

نرخ بیکاری و مهاجرت پرستاران به عمان

نرخ بیکاری و مهاجرت پرستاران به عمان

اهمیت نرخ بیکاری در مهاجرت پرستاران به عمان

یکی دیگر از شرایط مهم مهاجرت پرستار به عمان اطلاع داشتن از نرخ بیکاری این کشور است. نرخ بیکاری اهمیت زیادی در مهاجرت دارد. قبل از این‌که بخواهید به کشوری مهاجرت کنید، لازم است که حتما قبل از چیزی نرخ بیکاری آن کشور را بررسی کنید. عمان کشوری است که درآمد آن بر پایه نفت بوده و یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است. در این کشور نرخ بیکاری پایین بوده و طبق آخرین آماری که در سال 2019 منتشر شده است، نرخ بیکاری عمان حدود 3 درصد اعلام شد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که عمان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری، می‌تواند باشد. ناگفته نماند که جمعیت کشور عمان، حدود 5 میلیون است. در نتیجه نیاز به نیروی کار در زمینه مشاغل حوزه درمان و بهداشت به شدت احساس می‌شود. دولت عمان برای جذب پزشکان و پرستاران، طرح‌های تشویقی بسیار خوبی پیاده‌سازی کرده است. به عنوان مثال می‌توان به تسهیلات، حقوق بالا، تحصیل رایگان و غیره اشاره کرد.

مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به عمان

مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به عمان

چه مدارکی برای مهاجرت پرستار به عمان وجود دارد؟

یکی دیگر از شرایط مهاجرت پرستاران به عمان کامل بودن مدارک است. لازم به ذکر است که در ابتدای کار، باید با یک کارفرمای عمانی به توافق برسید. سپس قراردادکاری خود را امضا کرده و سایر مراحل ویزا گرفتن را طی کنید. به طورکلی اگر شرایط شما برای استخدام در یکی از مراکز درمانی عمان تایید شود، باید مدارک زیر را برای ویزا گرفتن آماده کنید:

  • مدارک شناسایی
  • گذرنامه معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • قرارداد امضا شده با کارفرما
  • مدارک تحصیلی

شرط آزمون برای مهاجرت پرستاران

آزمون پرومتریک یکی دیگر از شرایط مهاجرت پرستاران به عمان است. این آزمون برای اولین بار در کشور آمریکا ابداع شد. آزمون پرومتریک، آزمونی است که شرایط یکسانی را برای مهاجرت پزشکان و پرستاران فراهم می‌کند. افراد باید منابع این آزمون را مطالعه و سپس در حوزه آزمون حضور پیدا کنند. چنانچه متفاضی موفق به کسب نمره قبولی شده باشد، می‌تواند جهت مهاجرت و اشتغال، اقدام کند.

جهت مهاجرت پرستار به عمان و ثبت نام در آزمون ، باید هزینه ثبت نام را به صورت اینترنتی و ارزی پرداخت کنید. لازم به ذکر است که آزمون در کشور ایران برگزار نمی‌شود؛ بنابراین برای امتحان دادن باید به کشورهای دیگر سفر کنید. بهتر است کشوری را انتخاب کنید که به ایران نزدیک باشد. به عنوان نمونه می‌توانید به عمان، دبی، ترکیه و غیره سفر کنید.

شرکت در آزمون عمان

شرکت در آزمون عمان

شرایط آزمون

همان‌طور که اشاره شد، یکی از شرایط مهاجرت پرستاران به عمان، شرکت در آزمون است. ناگفته نماند که شرکت ، نظارت برای این آزمون را برعهده دارد. در نتیجه شرایط برگزاری این آزمون هم توسط همین شرکت تعیین می‌شود. یکی از شرایط مهم مهاجرت پرستار به عمان و شرکت در آزمون ، این است که حتما نیم ساعت قبل از آزمون در محل حضور داشته باشید.

پکیج آزمون پرومتریک

دقت داشته باشید که در صورت دیر رسیدن به حوزه امتحانی، از آزمون دادن شما جلوگیری می‌شود. قبل از آزمون، باید وسایل شخصی خود را تحویل دهید. همچنین وسایل ممنوعه را نباید همراه خود سر جلسه آزمون ببرید. لازم به ذکر است که مسئول آزمون در حوزه امتحانی، جیب، مچ دست، عینک و غیره را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین قبل از این‌که وارد جلسه شوید، از اسکن فلزی عبور می‌کنید. وسایل ممنوعه‌ای که نباید سر جلسه با خود داشته باشید، شامل موارد زیر هستند:

  • موبایل
  • لپ‌تاپ
  • دارو
  • غذا
  • نوشیدنی
  • کیف پول
  • کوله پشتی
  • لوازم برقی و الکترونیکی
  • ساعت

وقتی که بخواهید وارد جلسه آزمون شوید، حتما مدارک شناسایی شما مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ در نتیجه حتما باید آن‌ها را همراه خود داشته باشید. بدون داشتن پاسپورت، از آزمون دادن شما جلوگیری می‌شود. دقت داشته باشید که مشخصات شما باید به زبان انگلیسی باشند. بعد از آزمون دادن، باید منتظر نتایج باشید. نتایج آزمون  از طریق اینترنت اعلام می‌شوند و شما با ورود به سایت می‌توانید گزارش نمره خود را مشاهده کنید.

آشنایی با شرایط آزمون عمان

آشنایی با شرایط آزمون عمان

سخن پایانی

مهاجرت پرستار به عمان شرایطی دارد که در این مطلب به طورکامل آن‌ها را گفتیم. برای مهاجرت کردن به کشور عمان و اشتغال در رشته‌های بهداشت و درمان، باید سابقه تحصیلی خوب و حداقل 2 سال سابقه‌کاری داشته باشید. همچنین مدارک‌تان را هم معادل‌سازی کرده باشید که در این مطلب به طور کامل درباره نحوه معادل‌سازی توضیح دادیم.

لازم به ذکر است که در صورت طی کردن تمامی مراحل فوق و بستن قرارداد با کارفرما، می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید. ویزای شما به صورت موقت صادر می‌شود و مدت زمان اعتبار آن هم تا پایان قرارداد شما خواهد بود.

 

مشاوره مهاجرت