شرط آزمون عمان برای مهاجرت دندانپزشکان

مهاجرت دندانپزشک به عمان

مهاجرت دندانپزشک به عمان

دندانپزشکی یکی از مشاغل حوزه بهداشت و درمان است که در اغلب کشورهای دنیا، تقاضای زیادی برای آن وچود دارد؛ عمان هم یکی از همان کشورها است. برای مهاجرت دندانپزشک به عمان، شرایطی تعریف شده است که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. شرایطی مثل معادل‌سازی مدارک پزشکی و تحصیلی، داشتن سابقه کار لازم، نمره قبولی در آزمون و غیره همگی از جمله شرایط بسیار مهمی هستند که هر دندانپزشکی برای مهاجرت به عمان باید آن‌ها را داشته باشد.

مهاجرت دندانپزشکان به عمان و نرخ بیکاری

یکی از مهم‌ترین مواردی که در رابطه با مهاجرت دندانپزشک به عمان مطرح می‌شود، نرخ بیکاری است. نرخ بیکاری فاکتور خیلی مهمی است که قبل از مهاجرت به هر کشوری باید از آن اطلاع داشته باشید. هرچقدر که نرخ بیکاری یک کشور کمتر باشد، شانس استخدام شما هم بیشتر خواهد بود.

مهاجرت دندانپزشک به عمان

مهاجرت دندانپزشک به عمان

در مورد کشور عمان باید گفت که نرخ بیکاری این کشور پایین بوده و می‌توانید به‌راحتی شغل پیدا کنید. نرخ بیکاری عمان حدود 3 درصد است که نشان می‌دهد این کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار داده و مردم مشکل بیکاری ندارند. همچنین به نیروی کار خارجی هم نیاز است.

اشتغال دندانپزشک در عمان

یکی از شرایط مهاجرت دندانپزشکان به عمان این است که قرارداد کاری داشته باشند؛ به عبارت دیگر شما در ابتدا با یک کارفرمای عمانی به توافق می‌رسید. قرارداد خود را می‌بندید و استخدام شما که انجام شد، ویزای کاری به شما تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است که داشتن قرارداد کاری تأثیر بسزایی در ویزا گرفتن شما دارد. یکی از شرایط کشور عمان برای استخدام دندانپزشکان، این است که ویزای جستجوی کار به متقاضی داده نمی‌شود.

این در حالی است که در بعضی از کشورها مثل آلمان چنین ویزایی به متقاضیان داده می‌شود؛ به عبارت دیگر متقاضی به کشور مقصد سفر می‌کند و مدتی در آن‌جا به جستجوی کار می‌پردازد. وقتی شغل مناسب خود را پیدا کرد، می‌تواند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نماید.

مدارک لازم برای مهاجرت دندانپزشکان و گرفتن ویزا

مدارک لازم برای مهاجرت دندانپزشکان و گرفتن ویزا

چه مدارکی برای گرفتن ویزای کاری دندانپزشکان لازم است؟

یکی از مراحل مهم مهاجرت دندانپزشک به عمان ارائه مدارک کامل جهت تشکیل پرونده و صدور ویزا است. در ادامه لیست مدارکی که باید برای ویزا گرفتن آماده کنید، ذکر شده است:

  1. گذرنامه معتبر که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.
  2. مدارک هویتی از جمله شناسنامه و گذرنامه
  3. قرارداد کاری از کارفرمای عمانی
  4. گواهی سلامت
  5. گواهی عدم سوءپیشینه
  6. مدارک تحصیلی
  7. مدارکی که سابقه کاری شما را ثابت کنند.
  8. گزارش آزمون
شرط آزمون عمان برای مهاجرت دندانپزشکان

شرط آزمون عمان برای مهاجرت دندانپزشکان

آزمون برای مهاجرت دندانپزشک به عمان

یکی دیگر از شرایط مهاجرت دندانپزشکان به عمان این است که در آزمون  شرکت کنند و نمره لازم را کسب نمایند. آزمون عمان، آزمونی بسیار مهم است که توسط شرکتی به همین نام مدیریت می‌شود. این آزمون در ابتدا در کشور آمریکا اجرا شد. هدف از آزمون این است که متقاضیان مهاجرت در مشاغل بهداشت درمان، تائید صلاحیت بشوند.

همچنین سطح دانش آن‌ها مورد بررسی قرار می­گیرد. آزمون پرمتریک در حال حاضر در کشور ایران برگزار نمی‌شود؛ بنابراین برای مهاجرت دندانپزشک به عمان باید در یکی از کشورهای زیر آزمون دهید:

  • ترکیه
  • کویت
  • عمان
  • دبی
  • قطر
  • ارمنستان
  • گرجستان

این کشورها به کشور ایران نزدیک هستند؛ بنابراین با انتخاب آن‌ها، هزینه آزمون خود را کاهش می‌دهید.

پکیج آزمون پرومتریک

شرایط آزمون عمان برای دندانپزشکان

آزمون پرومتریک شامل چندین رشته از جمله دندانپزشکی می‌شود. برای شرکت در این آزمون، باید هزینه پرداخت کنید. پرداخت هزینه هم به‌صورت اینترنتی و دلاری است. در نتیجه لازم است که کارت‌هایی مثل مستر کارت یا ویزا کارت داشته باشید. بعد از انجام مراحل ثبت نام، باید در زمان مشخص شده در حوزه آزمون حضور داشته باشید. دقت کنید که حتماً باید 30 دقیقه قبل از شروع آزمون، در حوزه امتحانی حضور داشته باشید.

حتماً مدارک شناسایی خود و پاسپورت را همراه خود ببرید. قبل از ورود به جلسه، تمامی وسایل شخصی مثل موبایل، لپتاپ و سایر لوازم الکترونیکی را باید تحویل دهید. همچنین بردن نوشیدنی، غذا و غیره سر جلسه آزمون ممنوع است. قبل از اینکه وارد جلسه شوید، از ردیاب فلز اسکن عبور می‌کنید.

قبل از آن مأمور جیب‌ها، ساعت مچی، دستبند، ساعت و غیره را مورد بررسی قرار می‌دهد. بعد از تمام شدن آزمون، باید منتظر نتایج باشید. نتایج به‌صورت اینترنتی اعلام می‌شوند که در صورت قبولی، می‌توانید سایر مراحل مهاجرت خود را انجام دهید.

گرفتن ویزای همراه

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با مهاجرت دندانپزشک به عمان مطرح است، موضوع گرفتن ویزا برای همسر و فرزند است. متقاضیانی که موفق به دریافت ویزای کشور عمان شوند، می‌توانند برای همسر و فرزند خود هم ویزا بگیرند. دقت داشته باشید که تنها می‌توان برای فرزند زیر 21 سال ویزای همراه عمان را گرفت. یکی از موارد بسیار مهمی که روی ویزای همراه تأثیر دارد، میزان درآمد متقاضی است.

اگر متقاضی درآمد کافی داشته باشد و بتواند هزینه‌های زندگی همسر و فرزند خود را تأمین کند، می‌تواند برای آن‌ها ویزای همراه بگیرد. ناگفته نماند که یکی دیگر از شرایط گرفتن ویزای همراه این است که متقاضی برای اعضای خانواده خود مکانی جهت زندگی مشخص کرده باشد.

آشنایی با شرایط آزمون عمان برای دندانپزشکان

آشنایی با شرایط آزمون عمان برای دندانپزشکان

سخن پایانی

مهاجرت دندانپزشک به عمان شرایطی که دارد که در این مطلب به‌طور کامل درباره آن‌ها صحبت کردیم. مهم‌ترین کاری که باید دندانپزشکان جهت مهاجرت انجام دهند، این است که مدارک خود را معادل‌سازی کنند. برای این‌کار باید در آزمون پرومتریک شرکت نمایند که به‌طورکامل درباره آن در همین مطلب صحبت کردیم.

دقت داشته باشید که داشتن قرارداد کاری از مهم‌ترین شرایطی است که برای مهاجرت به عمان به آن نیاز دارید. به این دلیل که کشور عمان ویزای جستجوی کار ندارد و حتماً باید پیشنهاد شغلی داشته باشید. همچنین با داشتن ویزای کاری، در صورت واجد شرایط بودن، می‌تواند برای اعضای خانواده خود هم ویزا بگیرید.

 

مشاوره مهاجرت