مهاجرت کارشناس بیهوشی به عمان چه شرایطی دارد؟

کارشناس بیهوشی، پزشکی است که در اتاق عمل وظیفه انجام فرآیندهای مربوط به بیهوشی را بر عهده دارد. کارشناس بیهوشی یکی از مشاغل حوزه درمان و بهداشت است که در لیست مشاغل مورد نیاز کشور عمان قرار دارد. امروزه کشور عمان شرایط بسیار خوبی برای پزشکان خارجی فراهم کرده است تا به این کشور مهاجرت کنند. اگر شما هم دوست دارید بدانید که شرایط مهاجرت کارشناس بیهوشی به عمان شامل چه موارد می‌شود، ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا کشور عمان؟

ممکن است این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که چرا کشور عمان برای متخصصان بیهوشی مناسب است؟ به عبارت دیگر عمان چه مزیت‌هایی دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که کشور عمان چندین مزیت برای مهاجرت افراد خارجی از جمله ایرانیان دارد که به شرح زیر هستند:

  • حقوق بالا و مزایا
  • ارزش پول ملی بالا
  • جمعیت و آلودگی کمتر
  • نبود تورم
  • داشتن اقتصاد قوی
  • قدرت خرید بالا

تمامی موارد فوق سبب شده‌اند تا پزشکان و پرستاران زیادی برای مهاجرت به عمان علاقه نشان دهند، اما به این نکته هم باید توجه داشته باشید که مهاجرت کارشناس بیهوشی به عمان شرایطی دارد که در ادامه مطلب به طورکامل آن‌ها را گفته‌ایم.

مهاجرت متخصصان بیهوشی به عمان

مهاجرت متخصصان بیهوشی به عمان

مهاجرت کارشناس بیهوشی به عمان

مهاجرت کارشناس بیهوشی به کشور عمان شامل چندین مرحله بسیار مهم است که حتماً باید آن‌ها را پشت سر بگذرانید؛ چون در غیر این صورت، ویزا گرفتن شما به مشکل می‌خورد و نمی‌توانید ویزای کاری خود را بگیرید. یکی از مهم‌ترین کارها برای مهاجرت متخصص بیهوشی به عمان معادل‌سازی مدارک تحصیلی است. بدون معادل‌سازی اجازه کار در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را نخواهید داشت.

  • معادل‌سازی مدارک

کارشناسان بیهوشی باید مدارک خود را معادل‌سازی کنند تا بتوانند در عمان مشغول به کار شوند. برای این‌کار باید در آزمونی به نام پرومتریک شرکت نمایند. ثبت نام در این آزمون به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و هزینه دارد. پرداخت هزینه به‌صورت اینترنتی و از طریق روش‌هایی مثل مستر کارت یا ویزا کارت انجام می‌شود. لازم به ذکر است که آزمون پرومتریک در ایران برگزار نمی‌گردد.

معادلسازی مدارک تحصیلی برای مهاجرت کارشناس بیهوشی به عمان

معادلسازی مدارک تحصیلی برای مهاجرت کارشناس بیهوشی به عمان

 

برای شرکت کردن در آزمون پرومتریک باید به یکی از کشورهای همسایه یا نزدیک ایران مثل عمان، قطر، دبی، ترکیه و غیره بروید. هنگامی‌که در حوزه آزمون حضور پیدا می‌کنید، با نشان دادن مدارک هویتی به شما اجازه ورود به جلسه داده می‌شود. لازم به ذکر است که نتایج آزمون پرومتریک به‌صورت اینترنتی اعلام شده و شما باید از طریق سایت برای دیدن گزارش نمرات اقدام کنید.

شرایط اشتغال در عمان برای کارشناس بیهوشی

یکی دیگر از شرایط مهم برای مهاجرت متخصص بیهوشی به عمان داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای عمانی است. لازم است این مورد را هم بدانید که کشور عمان، ویزایی به نام ویزای جستجوی کار به افراد خارجی نمی‌دهد. در نتیجه با داشتن پیشنهاد شغلی می‌توانید با کارفرما قرارداد کاری خود را بسته و برای گرفتن ویزا اقدام نمایید.

دقت داشته باشید که قبل از این‌که با استخدام شما موافقت شود، مدارک تحصیلی و نتیجه آزمون پرومتریک شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. درصورتی‌که مشکلی از این نظر وجود نداشت، قرارداد بسته می‌شود. با استفاده از همین قرارداد می‌توانید ویزای کاری موقت دریافت کنید.

گرفتن ویزای کاری متخصصان بیهوشی

گرفتن ویزای کاری متخصصان بیهوشی

گرفتن ویزای کاری برای متخصصان بیهوشی

گرفتن ویزای کاری یکی از مراحل مهم مهاجرت کارشناس بیهوشی به عمان است. برای دریافت ویزای کاری، در ابتدا از سفارت عمان وقت بگیرید. سپس مدارک خود را به‌صورت کامل ارائه دهید. بعد از تشکیل پرونده و بررسی مدارک، ویزای کاری متقاضی صادر می‌شود. دقت داشته باشید که ویزای کاری کشور عمان به‌صورت موقت است.

به این معنی که تا پایان قرارداد کاری شما اعتبار دارد و بعد از آن باید به کشور خود بازگردید. البته در صورت تمدید قرارداد کاری، امکان تمدید مجدد ویزای کاری برای شما وجود خواهد داشت. همچنین اگر با کارفرمای جدید به توافق رسیده باشید، بازهم می‌توانید مجدداً ویزای کاری خود را تمدید نمایید.

پکیج آزمون پرومتریک

مزیت ویزای کاری عمان

یکی از مزیت‌های مهاجرت کارشناس بیهوشی به کشور عمان این است که می‌توانید برای اعضای خانواده خود هم ویزا بگیرید. این ویزا شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال شما می‌شود. لازم به ذکر است که در صورت اثبات وابستگی، می‌توانید فرزند بالای 21 سال را هم به عمان ببرید. با داشتن ویزای همراه، همسر شما اجازه کار و فرزند شما امکان تحصیل رایگان خواهد داشت.

به این نکته دقت داشته باشید که برای گرفتن ویزای همراه، باید بتوانید تمکن مالی خود را اثبات کنید؛ به عبارت دیگر با داشتن حقوق کافی و مکان مناسب برای زندگی، می‌توانید برای همسر و فرزند خود هم ویزا بگیرید. هزینه ویزای همسر و فرزند، بر عهده متقاضی اصلی است. همچنین با ارائه گواهی مالی، اثبات می‌کنید منابع مالی کافی برای بردن اعضای خانواده و تأمین هزینه زندگی آن‌ها را دارید.

شرایط مهاجرت متخصص بیهوشی به کشور عمان

شرایط مهاجرت متخصص بیهوشی به کشور عمان

شرط سابقه کاری و زبان برای مهاجرت کارشناس بیهوشی به کشور عمان

از دیگر شرایط بسیار مهمی که در رابطه با مهاجرت کارشناس بیهوشی به عمان مطرح می‌شود، موضوع مدرک زبان و سابقه کاری است. برای مهاجرت کردن به کشور عمان باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. حداقل نمره‌ای که برای مهاجرت کارشناسان بیهوشی در نظر گرفته شده، 5 است. در نتیجه باید سعی کنید که مدرک زبان خود را قبل از آزمون پرومتریک گرفته باشید. همچنین سابقه کاری لازم برای مهاجرت کاری به عمان، 2 الی 3 سال است. برای اثبات سابقه کاری، باید مدارکی را همراه سایر مدارک خود ارائه دهید.

سخن آخر

اگر تا به اینجای مطلب را مطالعه کرده باشید، حتماً با شرایط مهاجرت کارشناس بیهوشی به عمان آشنا شده‌اید. همان‌طور که اشاره شد، کشور عمان یکی از بهترین کشورها برای مشاغل حوزه درمان است. همچنین به دلیل داشتن نیاز شدید به نیروی کار در این حوزه، عمان شرایط خوبی از جمله حقوق و مزایای زیاد فراهم کرده است. ناگفته نماند که متقاضیان مهاجرت در مشاغل پزشکی مثل بیهوشی، باید مدارک خود را معادل‌سازی کرده و سایر شرایطی که در این مطلب گفتیم را داشته باشند.

مشاوره مهاجرت