دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

اقامت در سوئد

کشور سوئد همواره یکی از جذاب ترین مقاصد برای مهاجرت ایرانیان می باشد . این جذابیت دلایل گوناگونی دارد که موقعیت های شغلی با شرایط ایده آل ،دانشگاه هایی با کیفیت جهت ادامه ی تحصیل و امنیت بالا از جمله مهم ترین دلایل افراد برای انتخاب کشور سوئد برای مهاجرت می باشد . روش ها و هدف های متنوعی از جمله ثبت شرکت و سرمایه گذاری ، ادامه ی تحصیل ، موقعیت شغلی بهتر و ازدواج برای مهاجرت به سوئد مطرح می شود که هر یک افراد با توجه به نیازهای خود یکی از آن ها را انتخاب می کنند .

راه های اخذ اقامت در سوئد

همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد روش های متنوعی برای دریافت اقامت در کشور سوئد وجود دارد که در ادامه میخواهیم به توضیح و بررسی هر یک از آن ها بپردازیم .

  • دریافت اقامت از طریق کار

قوانین مربوط به کار در کشور سوئد بسیار قوانین جامع و مناسبی برای تمامی افراد می باشد زیرا در این کشور بدون توجه به قومیت و نژاد افراد با همه بصورت یکسان برخورد می گردد . حقوق و مزایای کاری در کشور سوئد برای افراد بسیار بالا م باشد و با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور در صورت داشتن تخصص و تجربه می توانید شغل مورد نظر و مناسب خود را پیدا بنمایید . برای داشتن شغل مناسب و در ادامه دریافت اقامت کاری نیاز است تا در ابتدا یک جاب آفر از کشور مقصد دریافت نمایید . با داشتن شغل می توانید اقامت موقت خود را دریافت کرده و پس از طی حداقل 4 سالو پرداختمالیات درخواست خود را مبنی بر اخذ اقامت دائم نیز ارائه فرمایید . سن مور دنیاز برای دریافت اقامت کاری در سوئد بین 18 تا  41 سال می باشد . شایط اقامت کاری در سوئد ابتدا داشتن شغل مناسب با حداقل حقوق و شرایط خوب و در ادامه گذرنامه و ترجمه ی قرارداد می باشد .

دریافت اقامت از طریق کار

  • دریافت اقامت از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت در کشور سوئد تحصیل در دانشگاه ها و مدارس این کشور می باشد . دانشگاه های کشور سوئد از استانداردهای بسیار بالای آموزشی برخوردار می باشند و میانگین هزینه ی تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 90 تا 295 هزار کرون می باشد . البته لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه های معروف سوئد دانشجویان بین المللی و واجد شرایط خود را شامل بورسیه تحصیلی می کنند که این امر در کاهش هزینه های مربوط به تحصیل بسیار تاثیرگذار می باشد . سن مورد تایید برای تحصیل در مدارس بین 7 الی 8 سال برای تحصیل در دانشگاه بین 18 تا 35 سال می باشد . اعتبار اقامت تحصیلی تا پایان فارغ التحصیلی می باشد و دانشجویان بین المللی تا 6 ماه پس از آن مهلت یافتن شغل و تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری می باشند .

  • دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های دریافت اقامت سوئد سرمایه گذاری در این کشور می باشد . افراد با داشتن بودجه ی کافی می توانند اقامت موقت و یک ساله را در سوئد دریافت نمایند . برای دریافت روادید سرمایه گذاری باید مبلغ 100 هزار یورو در کشور سوئد سرمایه گذاری نمایید . اقداماتی از قبیل ثبت شرکت ، خرید سهام ، خرید ملک ، کارآفرینی و خرید اوراق قرضه دولتی را می توان به عنوان دیگر روش های سرمایه گذاری در کشور سوئد دانست . لازم به ذکر است برای ثبت شرکت نیز باید مبلغی معادل 500 هزار کرون را به این کار اختصاص دهید و حداقل 51 درصد از سهام شرکت متعلق به ما باید تا بتوانید از طریق آن اقامت ثبت شرکت را دریافت نمایید .

دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

  • دریافت اقامت دو ساله از طریق ازدواج با اتباع سوئدی

استفاده و دریافت این نوع اقامت دارای پیش نیازهایی می باشد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت . در ابتدا همسر فرد متقاضی باید دارای اقامت دائم کشور سوئد باشد . همسر فرد متقاضی باید دارای درآمد کافی و لازم برای زندگی هر دو نفر را داشته باشد و دارای یک منزل برای زندگی مشترک نیز باشد . متقاضی در صورت نداشتن سوء سابقه می تواند درخواست خود را به کنسولگری ارائه دهد .

در صورت کامل بودن تمامی این شرایط فرد متقاضی اقامت موقتی به مدت دو سال دریافت کرده و پس از آن در صورت پابرجا بودن این ازدواج می تواند درخواست خود مبنی بر اقامت دائم را ارائه دهد .

  • دریافت اقامت از طریق تولد

دریافت اقامت تولد در کشور سوئد بر پایه ی اصل خون می باشد . اصل خون بیان می کند که فرزاندانی که در سوئ متولد می شوند فقط در صورتی اقامت سوئد را دریافت می کنند که هر دو نفر پر و مادر تبعه ی کشور سوئد باشند .

کودکانی که پس از 1 آوریل 2015 متولد شده اند و یکی از والدین شهروند سوئد باشد ، کودکانی که هویت پدر و مادر آن ها مشخص نیست و کودکانی که به فرزند خواندگی اتباع سوئدی در می آیند ، همگی از افرادی هستند که اقامت تولد را در کشور سوئد دریافت می کنند .

 

دریافت اقامت از طریق تولد

  • دریافت اقامت از طریق خویشاوندی

از دیگر روش های دریافت اقامت ، اقامت خویشاوندی یا اقامت اسپانسری می باشد . برای اینکار یکی از خویشاوندان و بستگان نزدیک ساکن سوئد ، برای شما دعوتنامه ارسال می کند تا از طریق آن بتوانید به آن کشور رفته و اقامت دریافت نمایید . با این کار اقامت موقت سه ساله دریافت کرده و پس از آن می توانید این مدت را تمدید کرده و پس از 5 سال برای اقامت دراوم خود درخواست دهید . لازم به ذکر است افرادی که بالای 18 سال باشند و تمکن مالی کافی را داشته باشند می توانند برای این اقامت اقدام نمایند .

اقامت موقت در سوئد

با هر یک روش های ذکر شده برای دریافت اقامت ، فرد متقاضی تنها مجاز به دریافت اقامت با مدت های متفاوت(بستگی به روش انتخابی شما دارد) بصورت موقت می باشد و فاقد حقوق شهروندی کامل کشور سوئد می باشد اگر در این مدت در کشور سوئد اقامت داشته باشد می تواند پس از آن برای اقامت دائم اقدام نماید . در کشور سوئد به افراد از همان ابتدا اقامت دائم داده نمی شود و پس از طی دوره معینی اجازه ی اقامت دائم در صورت درخواست متقاضی به ایشان داده می شود .

پکیج آزمون پرومتریک

اقامت دائم در سوئد

اقامت دائم به معنای دریافت کامل تمامی حقوق شهروندی و سکونت در کشور مقصد بصورت نامحدود می باشد . اقامت دائم در یک کشور مزایای زیادی را به همراه دارد اما باید توجه داشت که این اجازه پس از طی کردن مدت معینی اقامت موقت به افراد داده می شود و نمی توان از همان ابتدا به آن دسترسی پیدا نمود .

اقامت دائم در سوئد

اقامت دائم در سوئد

جمع بندی

روش های زیادی برای اخذ اقامت در کشور سوئد وجود دارد که به تفضیل به تمامی آن ها پرداخته شد . انتخاب هر یک از این راه ها را باید با توجه به شرایط ، خواسته ها و انتظارات خود از مهاجرت انجام دهید . کارشناسان موسسه بین المللی هدف فردا با داشتن سال ها تجربه در زمینه ی مهاجرت به کشور سوئد آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی به شما متقاضی محترم می باشند . امیدواریم تا با بهره گیری از این صحبت ها بهترین اتخاب را برای مقصد مهاجرت خود انجام دهید .

مشاوره مهاجرت