اقامت در عمان

همانطور که می دانید انتخاب مقصد مهاجرتی تصمیم بسیار دشواری می باشد . داشتن دانش کافی نسبت به قوانین اقامت  و شرایط آن از جمله ابتدایی ترین نیازها قبل از اقدام برای مهاجرت به هر کشوری می باشد . از آنجایی که اقامت در هر کشور قوانین و مقررات خاص خود را دارد در ادامه میخواهیم شما را با قوانین و شرایط اقامت در کشور عمان آشنا سازیم . با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید .

قوانین و شرایط اقامت در عمان

تمامی افراد خارجی برای ورود به عمان نیاز به ویزا دارند . هر کدام از ویزاها محدوده ی اختیاری متفاوتی دارد . به عنوان مثال ویزای توریستی دارای مدت اعتبار محدودی می باشد و به واسطه ی آن امکان کار و داشتن شغل در کشور عمان وجود ندارد . از انواع دیگر ویزا می توان به ویزای کاری اشاره داشت که دارای مدت اعتبار طولانی تر است و بوسیله ای آن افراد خارجی می توانند در کشور عمان به کار مشغول شوند . افراد خارجی با داشتن پیش نیازهایی مانند : 5 سال اقامت قانونی در عمان ، داشتن حقوق ثابت و یا سرمایه گذاری و خرید ملک می توانند برای داشتن اقامت دائمی کشور عمان اقدام نمایند .

قوانین و شرایط اقامت در عمان

قوانین و شرایط اقامت در عمان

انواع راه های اخذ اقامت در عمان

اخذ اقامت از طریق کار

در ابتدا باید بیان کرد که افراد واجد شرایط دریافت ویزای کاری باید سنی بین 21 تا 60 سال داشته باشند و دارای دو سال سابقه کار مربوط باشند . در مرحله ی بعد این افراد حتما باید توسط کارفرمایی در عمان پیشنهاد کاری داشته باشند و با دریافت گواهینامه NOC عدم ممانعت و مخالفت توسط کارفرما برای حضور متقاضی در عمان تایید شود . هزینه ی دریافت کاری برای دوره ی سه ماهه معادل 20 ریال عمان می باشد که در صورت دیرکرد برای تمدید آن جریمه ای معادل 50 ریال عمان برای هر ماه شامل حال شما خواهد شد . اگر شغل شما در زمینه ی پزشکی می باشد لازم است تا در ابتدا آزمونی تحت عنوان PROMETRIK را با نمره قبولی بگذرانید و مصاحبه ی خود با وزرات بهداشت عمان را نیز انجام دهید .

دریافت اقامت تحصیلی

نظام آموزشی در عمان دارای متدهای پیشرفته و در سطح علمی بالا می باشد . در کشور عمان دوره ی کارشناسی 5 ساله می باشد و هزینه ی تحصیل در این مقطع معادل 1000 تا 2500 دلار می باشد . رشته های پزشکی،مهندسی،حقوق،آموزش،اقتصاد،علوم اجتماعی و هنر در عمان امکان تحصیل در این مقطع را دارند . دوره ی کارشناسی ارشد 2 ساله می باشد و می توان به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در آن تحصیل نمود .هزینه ی تحصیل در این مقطع نیز معادل 4000 تا 6000 دلار می باشد . رشته های مدیریتی،اقتصاد،امور مالی،تجارت،بازاریابی و ارتباطات در این مقطع امکان تحصیل دارند . مقطع دکترا نیز به مدت 2 تا 4 سال به طول می انجامد . رشته های مهندسی،مدیریتی و حسابداری از جمله رشته هایی هستند که امکان تحصیل در آن ها برای مقطع دکترا امکان پذیر می باشد .

از دیگر شرایط اخذ ویزای تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  1. افرادی که می خواهند برای مقطع لیسانس برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند باید مدرک دیپلم معتبر خود را ارائه دهند .
  2. نمره ی آیلتس برای اخذ ویزای تحصیلی بسیار اهمیت دارد . حداقل نمره برای مقاطع لیسانس،فوق لیسانس و دکترا به ترتیب 5.5،6.5 و 7 می باشد .
  3. افرادی که می خواهند برای مقطع دکترا برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند باید دارای مقالات معتبر در ISI باشند .

امکان دریافت بورسیه تحصیلی هم در عمان وجود دارد که شامل بورسیه برابی نخبگان و بورسیه نیم بها با کمک هزینه دولتی می باشد .

اخذ اقامت از طریق تولد

اخذ اقامت تولد در عمان بر پایه ی قانون خون می باشد . این قانون بیان می کند که صرفا کودکانی تابعیت عمانی می گیرند که یکی از والدین آن ها عمانی باشد . اگر خانواده ای عمانی فرزند خارجی را به فرزند خواندگی بگیرند یا اینکه کودکی با تابعیت نامشخص باشد توسط دولت به تابعیت عمان در می آید .

دریافت اقامت از طریق ازدواج

اخذ اقامت از طریق ازدواج مستلزم داشتن پش نیازهایی می باشد . در ادامه به بیان شرایطی که شما را واجد شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج می کند را برایتان بیان خواهیم نمود .

  1. اولین شرط داشتن حداقل 20 سال سن می باشد .
  2. لازم است تا زوجین 2 هفته پیش از ازدواج رسمی در عمان حضور داشته باشند .
  3. زوجین باید 6 ماه مداوم یا 8 ماه غیر مداوم در طول یک سال و یا بطور کلی 18 ماه در بازه ی سه ساله در عمان حضور داشته باشند .
  4. دختری که برای اقامت در عمان می خواهد ازدواج کند حتما باید مجرد بوده و یا مدارک فوت همسر سابق یا جدایی کامل را داشته باشد .
  5. تمکن مالی شوهذ عمانی و زندگی به مدت 10 سال در عمان جز شرایط اخذ اقامت دائم می باشد .
  6. در نهایت مرد غیر عمانی با ازدواج با زن عمانی نمی تواند تابعیت عمانی را بدست آورد .

اخذ اقامت از طریق ورزش

در سال های اخیر با هدف بالا بردن سطح ورزشی کشور عمان ، مسئولان عمانی با ارائه ی پیشنهادهای مالی و پاداش های فراوان سعی در جذب ورزشکاران حرفه ای دیگر کشورها و دادن اقامت و تابعیت این کشور به این افراد دارند . در مهاجرت ورزشکاران یادگیری زبان عربی اهمیت ویژه ای دارد . لازم به ذکر است ورزشکار حتما باید دارای سوابق داخلی و بین المللی معتبر باشد . از طرف کارفرمای عمانی دعوت نامه ی کاری داشته باشد .

اخذ اقامت از طریق ورزش

اخذ اقامت از طریق ورزش

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت با هدف سرمایه گذاری و اخذ اقامت از طریق آن روش دیگری می باشد که بستر آن در کشور عمان فراهم می باشد . اقتصاد رو به توسعه ، ثبات اقتصادی ، معافیت از مالیات بر درآمد های شخصی و حمایت دولت عمان از کسب و کارهای کوچک و جدید همگی دلایل بسیار مهمی برای استقبال از این نوع اخذ اقامت در کشور عمان توسط ایرانیان می باشد .  سرمایه گذاری در کشور عمان انواع متنوعی دارد که می توان به  ثبت شرکت ، خرید اوراق قرضه و سهام ، سپرده ی بانکی و ی خرید ملک اشاره نمود . با توجه به اینکه ارزش پول و ریال عمان در مقایسه با ریال ایران بسیار بالاتر می باشد حتما قبل از سرمایه گذاری با کارشناسان و افراد با تجربه در این حوزه مشاوره و راهنمایی بگیرید تا برای شروع این کار کمترین ریسک را داشته باشید .

اخذ اقامت به شکل آزاد

در این نوع از مهاجرت و کسب اقامت نیازی به کاریابی یا ثبت شرکت نیست . اخذ این نوع اقامت بدین گونه می باشد که یک شرکت فعال در کشور عمان نام شما را به عنوان پرسنل خود ثبت می نماید . این کار مناسب دو دسته از افراد می باشد . دسته اول کسانی هستند که به تجارت در عمان مشغول هستند و رفت و آمد زیادی به این کشور دارند . با اینکار برای هر بار ورود و خروج نیازی به ویزا نداشته و نیاز نیست عوارض خروج از کشور را  بپردازند . دسته ی دوم افرادی هستند که به دنبال حساب ویزا کارت ، رزومه زندگی در خارج از کشور برای اخد تاییدیه مهاجرت به اروپا و یا به تعویق انداختن خدمت سربازی می باشند نیز این نوع مهاجرت مفید می باشد .

پکیج آزمون پرومتریک

ویزای یک ماهه عمان

از آنجایی که کشور عمان دارای طبیعت و جذابیت های طبیعی فراوانی است این امکان برای گردشگران و توریست ها وجود دارد که با ارائه ی پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه ، تصویر شناسنامه و بلیط رفت و برگشت خود ویزایی با اعتبار 30 روز دریافت کرده و بتوانند در این مدت از جاذبه ها و بیابان های شنی و سواحل زیبای عمان نهایت لذت را ببرند . برای این کار کافی است تا به سایت رسمی وزارت داخله عمان مراجعه کنید و درخواست خود را بصورت آنلاین ثبت نمایید . داشتن ویزای یک ماهه برای افرادی که قصد مهاجرت به عمان را نیز دارند مفید می باشد و می توانند برای کسب تجربه و دیدن شرایط محیطی کشور از آن استفاده بنمایند .

ویزای یک ماهه عمان

جمع بندی

عمان که یکی از پرطرفدارترین مقصدهای مورد نظر ایرانی ها برای مهاجرت می باشد برای دادن اقامت دارای شرایط و راه های متفاوتی است که به بررسی آن ها پرداخته ش . هر فرد با توجه به شرایط و انتظارات خود از مهاجرت می تواند یکی از این روش ها را انتخاب نماید . مهاجرت به عمان به شما فرصت زندگی در یک کشور امن و آرام را هدیه می دهد . کارشناسان موسسه بین المللی هدف فردا با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه ی مهاجرت به عمان آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی به شما متقاضی گرامی می باشند . امیدواریم تا با بهره گیری از این راهنمایی ها ، بهترین و مناسب ترین انتخاب را در جهت مقصد مهاجرتی خود اتخاذ فرمایید .

مشاوره مهاجرت