تحصیل در سوئد

یکی از رایج ترین دلایل برای مهاجرت ادامه ی تحصیل می باشد . یافتن کشوری که شرایط تحصیلی در آن دقیقا مطابق با خواسته های شما باشد راه دشواری است . کشور سوئد در زمینه ی تحصیلی و استقبال از دانشجویان بین المللی بسیار در سطح بالایی می باشد . سیستم آموزشی در کشور سوئد بیشتر بر پایه ی مستقل بودن و پرورش مهارت های فردی بنا گذاری شده است و قسمت کمتر به آموزش توسط مربیان اختصاص داده شده است . باید توجه داشت پیش از هرگونه اقدام برای تحصیل در سوئد ، لازم است تا بطور کامل شرایط را بررسی نموده و با آگاهی کامل تصمیم خود را نهایی فرمایید . در این مقاله قصد داریم تا شما را با تمامی جوانب تحصیل در کشور سوئد آشنا سازیم . با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید .

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی

در ابتدا باید بدانید که برای هر یک از رشته ها و دانشگاه های سوئد ممکن است بنا بر نیاز مدارک متفاوتی را از شما برای اخذ پذیرش تحصیلی بخواهند . در ادامه به بیان برخی از مدارک عمومی و کلی که برای پذیرش دانشگاه نیاز دارید می پردازیم :

  1. ترجمه ی مدارک تحصیلی کسب شده قبلی
  2. ریز نمرات
  3. پاسپورت
  4. چند قطعه عکس جدید
  5. رزومه ی تجربه های کارهای مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظرتان
  6. مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی در صورت درخواست دانشگاه
  7. مصاحبه ی قبل از پذیرش
مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی

دانشگاه های سوئد

نظام آموزشی در کشور سوئد در سطح عالی قرار دارد و دارای 8 دانشگاه با رتبه زیر 500 در رنکینگ دانشگاه های جهانی QS می باشد . دانشگاه اوپسالا(رتبه105) ، موسسه سلطنتی فناوری KTH(رتبه73) ،دانشگاه گوتنبرگ(رتبه187) و دانشگاه فناوری چالمرز(رتبه129) برخی از محبوب ترین و مهم ترین دانشگاه های سوئد می باشند .

کارشناسی در سوئد(سطح پایه)

در کشور سوئد می توان مقطع کارشناسی را در دو زبان انگلیسی و سوئدی طی نمود . بسیاری از برنامه های مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شوند تا در دسترس تمامی متقاضیان جهان قرار گیرند . میزان پذیرش افراد برای مقطع کارشناسی در کشور سوئد بسیار محدود می باشد . مقطع کارشناسی در کشور سوئد شامل 180 واحد درسی می باشد و حدود سه سال به طول می انجامد . در کشور سوئد مقطع کارشناسی دارای واحد های تئوری و آکادمیک بیشتری می باشد اما به دلیل کسب تجربه های عملی فراوان در این دوره می توان به سادگی پس از طی آن به وارد بازار کار در کشور سوئد شد .

کارشناسی در سوئد(سطح پایه)

کارشناسی در سوئد(سطح پایه)

کارشناسی ارشد در سوئد(سطح پیشرفته)

مدرک کارشناسی ارشد در کشور سوئد به دو شکل می باشد . تفاوت این دو به طول مدت دوره و تعداد واحد گذرانده شده توسط متقاضی بستگی دارد . نوع اول یک سال می باشد و شامل گذراندن 60 واحد درسی بوده و در اکثر اوقات برای کسب مهارت بیشتر و پله ای برای کسب مدرک کارشناسی ارشد دو ساله می باشد . نوع دوم دو ساله می باشد و شامل 120 واحد درسی است . در صورت کسب این مدرک و کسب مهارت بیشتر در رشته ی خود می توانید برای مقطع دکتری نیز اقدام بفرمایید . مدرک یک ساله و دو ساله هر دو برای دیگر کشورها معادل کارشناسی ارشد می باشد . متوسط هزینه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد 12000 یورو می باشد و این هزینه با توجه به رشته ی انتخابی و دانشگاه متقاضی متفاوت می باشد .

دکتری در سوئد

برای اقدام این دوره باید دارای مدرک کارشناسی ارشد دو ساله یا معادل آن باشید .مدارک معتبر جهت شروع تقاضا برای دوره ی دکتری ، مدرک یا گواهینامه کارشناسی ارشد ، یک سال کار در سطح پیشرفته با مدرک لیسانس (حتی بدون مدرک) و یا دانشی که معادل با دانش مدرک پیشرفته باشد ،می باشد .تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد برای تمامی ملیت ها رایگان بوده و دارای مدرکی معتبر برای سراسر جهان می باشد . لازم به ذکر است تحصیل در این مقطع در کشور سوئد شامل حقوق ماهیانه نیز می شود . در صورت تکمیل دوره ی تحصیل خود در مقطع دکتری شما یک متخصص در این رشته در نظر گرفته می شوید که این امکان را به شما میدهد تا در سراسر جهان به تدریس در آن رشته بپردازید .

دکتری در سوئد

دکتری در سوئد

دریافت بورسیه تحصیلی در سوئد

تامین مالی دانشجویان در سوئد از دو طریق امکان پذیر می باشد . موسسه سوئدی و دانشگاه ها

  • موسسه سوئدی

این موسسه در واقع یک آژانس دولتی محسوب می شود که با هدف تشویق دانشجویان بین المللی برای تحصیل در سوئد به فعالیت می پردازد . دانشجویان می توانند بر اساس ملیت و میزان توانایی مالی خود برای بورسیه از طریق این موسسه اقدام نمایند . شایان ذکر است که دریافت این بورسیه ها برای تمام ملیت ها مقدور نمی باشد و متاسفانه کشور ایران نیز جز این دسته محسوب می شود .

  • دانشگاه ها

برنامه های بورسیه ای زیادی از طریق دانشگاه ها برای دانشجویان ارائه می شود تا بتواند آن ها را در راه تحصیل یاری نماید . در ادامه به بررسی این برنامه های بورسیه ای خواهیم پرداخت :

بورسیه از طریق دانشگاه استکهلم

این طرح تنها شامل هزینه های تحصیل دانشجویان می باشد .

پکیج آزمون پرومتریک

بورسیه‌ دانشگاه Kristianstad

دریافت این بورسیه سبب پرداخت تمامی یا بخش قابل توجهی از شهریه می شود . این بورسیه شامل دانشجویان دانشگاه Kristianstad که از خارج از اروپا برای تحصیل به این دانشگاه آمده اند می شود .

بورسیه دانشگاه Borås

این بورسیه به طور کلی 50 درصد از مبلغ شهریه را شامل شده و صرفا برای هزینه های تحصیل می باشد . لازم به ذکر است دریافت این بورسیه به شرط تحصیل شما در مقطع کارشناسی ارشد می باشد .

بورسیه‌ دانشگاه Halmstad

شامل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و خارج از اروپا می شود که برای تحصیل به این دانشگاه آمده اند . این بورسیه سبب کاهش 25 تا 50 درصدی از مقدار کلی شهریه می شود .

بورسیه‌ دانشگاه Halmstad

بورسیه‌ دانشگاه Halmstad

بورسیه IPOET Chalmers

این بورسیه شامل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و خارج از اروپا می شود که برای تحصیل به این دانشگاه آمده اند . این بورسیه 75 درصد از هزینه های شهریه را پوشش می دهد .

برنامه بورسیه Blenkinge Institute of Technology

شامل دانشجویان خارج از اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می شود که برای تحصیل به این دانشگاه آمده اند . این بورسیه حدود 50 درصد از هزینه های شهریه را پوشش می دهد .

جمع بندی

همواره تحصیل در کشورهای دیگر دغدغه ی بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند می باشد . آگاهی به شرایط تحصیل در کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید امری مهم و ضروری می باشد . مشاوران و کارشناسان موسسه ی بین المللی هدف فردا با تکیه بر سال ها تخصص و تجربه در زمینه ی مهاجرت به سوئد با افتخار شما را در این مسیر همراهی می نمایند . برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تلفنی با شماره تلفن 28425868-021 تماس حاصل فرمایید . امیدواریم تا بتوانیم با در میان گذاشتن تجربه خود با شما ، مسیر مهاجرتتان به کشور سوئد را هموار تر سازیم .

مشاوره مهاجرت

[contact-form-7 id=”473″ title=”فرم ارسال رزومه رایگان”]