تحصیل در عمان

موضوع تحصیل برای افرادی که قصد مهاجرت دارند یکی از دغدغه های مهم محسوب می شود . تحصیل در عمان کهآن را می توان توسعه یافته ترین کشور عرب دانست برای ایرانیان مزایای فراوانی دارد . تحصیل در دانشگاه های عمان به زبان انگلیسی بوده و با توجه به معتبر بودن مدرک دریافتی پس از آن فرصت های شغلی بهتر با درآمد بیشتر را می توانید داشته باشید . از مزیت های دیگر تحصیل در عمان می توان نزدیکی جغرافیایی به ایران را نام برد که به این سبب دانشجویان نیازی به صرف هزینه های زیاد برای سفر در تعطیلات نخواهند داشت .

دانشگاه های عمان

کشور عمان با مساحت و جمعیت کمی که دارد داری 30 دانشگاه می باشد که برخی از آن ها دارای شهرت جهانی بوده و دارای رتبه های عالی در لیست بهترین دانشگاه های جهان می باشند . دانشگاه سلطان قابوس ، دانشگاه نیزوا ، دانشکاه ملی علم و صنعت ، دانشگاه سوهار ، دانشگاه آزاد عرب و کالج خاورمانه از جمله معروف ترین دانشگاه های عمان محسوب می شوند . در این بین دانشگاه نیزوا ( رتبه 4305 ) و دانشگاه سلطان قابوس با قرارگیری در بین 1500 دانشگاه برتر جهان از نظر علمی ، برترین دانشگاه های عمان محسوب می شوند .

دانشگاه های عمان

دانشگاه های عمان

کارشناسی در عمان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در عمان خبری از سختگیری های کشورهای اروپایی و آمریکایی نمی باشد . دانشگاه های عمانی برنامه های تحصیلی متنوعی را در رشته های مهندسی،پزشکی و علوم پایه در مقطع کارشناسی ارائه می دهند . برای دریافت ویزا برای تحصیل در این مقطع لازم است تا مدرک 12 ساله معتبر و نمره آیلتس 5.5 خود را به دانشگاه ارائه دهید . مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی همانند ایران در حدود 4 سال بوده و هزینه ی تحصیلی برای هر سال مبلغی معادل 1000 تا 2500 دلار می باشد .

کارشناسی در عمان

کارشناسی ارشد در عمان

دانشگاه های معتبری در عمان وجود دارند که برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مدیریت ،اقتصاد ، امور مالی ،ارتباطات و بازرگانی برنامه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند . برای تحصیل در این مقطع لازم است تا مدرک معتبر کارشناسی و نمره آیلتش 6.5 را به دانشگاه مد نظرتان ارائه فرمایید . مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور عمان در حدود 2 سال بوده و هزینه ی تحصیلی برای هر ترم نیز مبلغی معادل 4000 تا 6000 دلار می باشد .

دکترا در عمان

پیش نیاز تحصیل در مقطع دکتری دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد معتبر می باشد . دارا بودن نمره آیلتس 7 نیز پیش نیاز بعدی می باشد . تحصیل در این مقطع در کشور عمان نیازمند رزومه علمی قوی و انتشار مقاله های علمی در ژورنال های علمی و ISI می باشد . مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در حدود 2 تا 4 سال می باشد .

دکترا در عمان

دکترا در عمان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های مختلف عمان متفاوت می باشد . در ادامه به بیان برخی از مدارک که بطور عمومی مورد درخواست تمامی دانشگاه ها می باشند می پردازیم . برخی دانشگاه ها اصل و برخی ترجمه شده ی رسمی آن به انگلیسی را از متقاضی محترم درخواست می نمایند .

  • شناسنامه – پاسپورت
  • عکس جدید
  • کپی مدارک تحصیلی قبلی
  • ریز نمرات
  • رزومه کاری یا تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه های تحصیلی و زندگی در عمان
  • نمره ی مورد تایید هر مقطع در آزمون آیلتس
مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه

رشته های تحصیلی پرطرفدار در عمان

اکثر دانشجویان بین المللی برای تحصیل سه رشته ی  پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در عمان اقدام می نمایند . اما باید بدانید که رشته های پر طرفدار دیگری  نیز هستند که دانشگاه های معتبر عمانی برای آن ها برنامه های تحصیلی متنوعی را دارند . رشته های مهندسی و رشته تجارت و بازرگانی از جمله رشته های پرطرفدار در عمان می باشند .

پکیج آزمون پرومتریک

بورسیه تحصیلی در عمان

برای دانشجویان بین المللی در عمان شرایط دریافت بورسیه به طوری فراهم شده است که بتواند هزینه های تحصیل و بخشی از هزینه های زندگی را پوشش داده تا دانشجویان مستعد با تنش کمتر و خیال راحت تری به تحصیل بپردازند . میزان بورسیه  اختصاص یافته برای هر دانشجو و دانشگاه متغیر می باشد . به صورت کلی مبلغ شهریه بین 2000 تا 26000 دلار می باشد .

دریافت بورسیه در کشور عمان به دو صورت می باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت :

  1. دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی :  دانشجویان با دریافت این بورسیه می توانند علاوه بر شهریه ، کمک هزینه زندگی در عمان را نیز دریافت نمایند . کسب نمرات بالا در آزمون های ورودی ، داشتن نمره ی آیلتس بالا و رزومه ی قوی از جمله پیش نیازهای است که دانشجویان پیش از اقدام برای دریافت این بورسیه آن را دارا باشند .
  2. شرایط تحصیل رایگان : برای دریافت این بورسیه دانشجویان باید دارای رزومه ی علمی بسیار قوی باشند . پرداخت نکردن شهریه می تواند تاثیر به سزایی در کم کردن هزینه های زندگی برای دانشجویان داشته باشد .
بورسیه تحصیلی در عمان

بورسیه تحصیلی در عمان

جمع  بندی

همواره موضوع تحصیل در کشور مقصد برای مهاجرت بسیار مهم و پر اهمیت بوده است . افرادی که قصد ادامه ی تحصیل یا اخذ اقامت ازطریق تحصیل رادارند باید تمام جوانب و شرایط برای این کار را بدانند .کارشناسان موسسه بین المللی هدف فردا با تکیه بر سال ها تجربه و دانش در زمینه ی مهاجرت به عمان آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی به شما متقاضی گرامی می باشند . امیدواریم تا با بهره گیری از این مشاوره ها بتوانید بهترین تصمیم را در مسیر مهاجرت به عمان اتخاذ نمایید .

مشاوره مهاجرت

[contact-form-7 id=”473″ title=”فرم ارسال رزومه رایگان”]