دریافت گواهینامه رانندگی در عمان

آگاهی به قوانین رانندگی و اخذ گواهینامه همواره یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای انتخاب کشور مقصد خود برای مهاجرت می باشد . انتخاب کشور عمان به عنوان کشور مقصد برای مهاجرت می تواند برای ایرانی ها انتخابی هوشمندانه باشد ، زیرا علاوه بر نزدیکی و شرایط ایده آل برای زندگی در خصوص قوانین رانندگی و گواهینامه نیز برای ایرانیان شرایط راحت و مسیری کم دردسر در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند پس از اخذ اقامت دائم به راحتی گواهینامه های ایرانی خود را به گواهینامه ی عمانی تبدیل بنمایند . در ادامه ی این مقاله می خواهیم شما را با باید ها و نباید های این قوانین و شرایط آشنا کنیم .

دریافت گواهینامه رانندگی در عمان

دریافت گواهینامه رانندگی در عمان

شرایط ترجمه و تبدیل گواهینامه ایران به گواهینامه عمان

در ابتدا باید به بخش کنسولی سفارت مراجعه کرده و فرم درخواست خود را تکمیل نمایید . در آنجا باید اصل گواهینامه معتبر ایرانی خود به علاوه ی اصل گذرنامه ی خود را ارائه دهید . یک فیش واریزی بانکی (بانک صادرات شعبه ی لخویر مسقط) که مبلغ آن 9 ریال عمان است را نیز باید همراه خود داشته باشید . این مدارک پس از ترجمه در سفارت به متقاضی تحویل می گردد تا  برای ترجمه ی  آن به وزارت خارجه  ی عمان مراجعه کند . پس از آن متقاضی با انجام معاینه ی چشم در مراکز مورد تایید ، به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه خواهد کرد . اگر با ویزای توریستی وارد خاک عمان شوید می توانید با گواهینامه ایرانی خود نیز در عمان به رانندگی بپردازید اما پس از اخذ اقمت کشور عمان لازم است تا حتما گواهینامه ی عمانی خود را دریافت نمایید .

شرایط ترجمه و تبدیل گواهینامه ایران به گواهینامه عمان

شرایط ترجمه و تبدیل گواهینامه ایران به گواهینامه عمان

محدودیت  های مرتبط با گواهینامه بین المللی در عمان

در کشور عمان افراد  با داشتن گواهینامه ی بین المللی نمی توانند با ماشین های پلاک شخصی در سطح کشور تردد داشته باشند . برای استفاده از گواهینامه ی بین المللی تنها می توان در خودروهای اجاره ای و یا ماشین هایی که پلاک دولتی دارند بهره مند شد . توریست ها و همچنین راممدگان سفارتخانه ها می توانند بدون اخذ گواهینامه ی عمانی و تنها با داشتن گواهینامه ی بین المللی به راحتی در سطح کشور به رانندگی بپردازند . اما دریافت گواهینامه برای کسانی که اقامت دائم خود را دریافت کرده اند و دیگر توریست محسوب نمی شوند الزامی می باشد .

پکیج آزمون پرومتریک

ظاهر و اطلاعات گواهینامه ی عمانی

بر روی گواهینامه ی عمانی تمامی اطلاعات به زبان انگلیسی درج شده است .اطلاعات نوشته شده بر روی این گواهینامه عبارت است از نام و نام خانوادگی فرد ، تاریخ تولد ، کشور ، تاریخ دریافت و تاریخ انقضا ، تاریخ دریافت گواهینامه ی بین المللی و در انتها پایه و کلاس رانندگی که مربوط به گواهینامه ی دریافتی می باشد بر روی آن ثبت شده است .

ظاهر و اطلاعات گواهینامه ی عمانی

ظاهر و اطلاعات گواهینامه ی عمانی

جمع بندی

حکومت عمان به منظور ارائه ی تسهیلات بهتر به اتباع و مهاجران قوانین مربوط به دریافت گواهینامه را به بهترین و ساده ترین حالت ممکن تبدیل کرده است . کارشناسان موسسه ی بین المللی هدف فردا با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه ی مهاجرت کادر درمان به عمان آماده ی ارائه ی هرگونه راهنمایی و مشاوره به شما متقاضی گرامی می باشند . امید است تا با بهره گیری از مشاوره و راهنمایی کار آمد مشاوران مجرب ما بتوانید برای نهایی کردن مقصد مهاجرت خود بهترین و مناسب ترین تصمیم را اتخاذ نمایید .

مشاوره مهاجرت