زبان رسمی عمان

زبان های رسمی در عمان

از اقدامات اولیه برای مهاجرت به یک کشور می توان به یادگیری زبان آن کشور اشاره نمود . آموختن زبان برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور خاصی را دارند یکی از ضروری ترین کارها می باشد زیرا بر طرف نمودن نیازهای اولیه در هر کشوری ملزم به دانستن زبان آن کشور می باشد . در ادامه این مقاله میخواهیم به بررسی زبان های رسمی کشور عمان و همچنین دیگر زبان های رایج در این کشور بپردازیم .امیدواریم تا با خواندن این مقاله قدمی مطمئن در جهت اقدام برای مهاجرت به کشور عمان بردارید .با ما تا پایان این مقاله همراه باشید .

 

معرفی کشور عمان

کشور عمان در موقعیت جنوبی کشور ایران قرار دارد و دارای مرز آبی مشترک با ایران می باشد . این کشور دارای دو قسمت می باشد که یک بخش به نام مسندم در جنوب تنگه هرمز و بخش دیگر به نام مدحا توسط کشور امارت احاطه شده است . در برخی از متون و دست نوشته های قدیمی از عمان با نام های اومان یا اومانا نیز یاد شده است . مگان یا مجان نیز از دیگر نام های یافت شدهبرای عمان می بشد که در کتب بسیار قدیمی از این اسامی استفاده شده است . مسقط به عنوان پایتخت و صلاله از جمله مهم ترین و زیباترین مقصدهای گردشگری عمان محسوب می شوند .

واحد پولی رسمی کشور عمان ریال  عمان است و تمام معاملات در این کشور با این واحد پولی قابل انجام می باشد .

 

زبان های رسمی عمان

زبان رسمی عمان را باید عربی دانست اما جالب است بدانید که زبان های فرعی دیگری نیز در این کشور مورد استفاده قرار می گیرند . از جمله این زبان های فرعی می توان به زبان بلوچی و هندی اشاره نمود . مانند دیگر کشور ها زبان انگلیسی را می توان زبان دوم عمان نیز دانست. بنابراین در هنگام سفر به عمان اگر آشنایی کامل با زبان عربی ندارید اصلا نگران نباشید زیرا تمامی تابلو ها و راهنمایی ها به دو زبان عربی و انگلیسی می باشند .

به دلیل گذشته ی تاریخی بین دو کشور عمان و زنگبار برخی مردم به زبان swahili نیز سخن می گویند .

 

مهاجرت به عمان

کشور عمان در سال های اخیر به یکی از مقاصد پر طرفدار مهاجرتی بدل شده است . عمان با برنامه ریزی های گسترده در زمینه ی امنیت اقتصادی و نیاز به سرمایه گذاری بیشتر مهاجران زیادی را پذیرا می باشد . قابل ذکر است که کشور عمان از جمله کشورهایی می باشد که دارای امنیت بسیار بالایی می باشد زیرا در سال های اخیر در جهت بهبود روابط خود با دیگر کشورها تلاش بسیاری نموده است . عمان مقصدی مناسب برای افرادی است که برای ادامه ی زندگی خود پیشرفت و زندگی در مکانی آرام با مزیت نزدیکی به ایران را در نظر دارند .

پکیج آزمون پرومتریک

مزایای مهاجرت به عمان

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز به آن اشاره شد زبان اصلی کشور عمان عربی می باشد . اگر چه دانستن زبان عربی یک مزیت بزرگ در هنگام مهاجرت به عمان برای شما محسوب می شود اما یادگیری و آموختن آن نیز زمان بر و هزینه های خود را دارد . از جمله مهم ترین مزایای عمان که مهجرت به آن را تسهیل نموده است عدم اجبار برای دانستن زبان اول و رسمی این کشور می باشد و شما به آسانی با دانستن زبان انگلیسی می توانید نیازهای خد را در محیط های کاری و شهری عمان بر طرف نمایید . همین یک مزیت را می توان قدمی بزرگ برای اقدام به مهاجرت به کشور عمان به شمار آورد .

امنیت بالا ، نرخ پایین برای تهیه خودرو و سوخت ، مدارس بین المللی ، بیمه های با کیفیت و مناظر زیبا از جمله دیگر مزایای کشور عمان محسوب می شوند که به تفضیل در مقاله های دیگر سایت به آن ها خواهیم پرداخت .

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا با معرفی و بررسی زبان های رسمی کشور عمان شما را در مسیر انتخاب عمان به عنوان مقصد مهاجرتی خود ، یاری کنیم .اگر می خواهید برای مهاجرت به عمان اقدام کنید بهتر است تا پیش از آن اطلاعات کامل در مورد آن داشته باشید . کارشناسان و مشاوران مجرب موسسه بین المللی هدف فردا آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره ی تلفنی و حضوری به شما می باشند . امید است تا با کمک مشاوران و انتخاب مناسب ترین روش برای خود ، مهاجرت برای شما به کشور عمان به بهترین  حالت صورت گیرد . برای دریافت وقت مشاوره تلفنی و یا حضوری با شماره ی 28425868-021 تماس حاصل فرمایید .

مشاوره مهاجرت