اتاق عمل

هر چیزی که باید درباره مهاجرت کارشناس اتاق عمل به عمان بدانید

مهاجرت کارشناس اتاق عمل به عمان یکی از موضوعاتی است که متخصصین این حوزه در کشورهای جهان سوم از جمله ایران به دنبال آن هستند. عمان به نیروی متخصص در حوزه بهداشت و درمان نیازمند است و البته در جذب این نیروها قوانین و رویه‌های مخصوص به خود را دارد که در ادامه در مورد این موضوع مطالبی ارائه می‌شود.

آزمون پرومتریک از شرایط مهاجرت کارشناس اتاق عمل به عمان است

آزمون پرومتریک از شرایط مهاجرت کارشناس اتاق عمل به عمان است

 

کارشناس اتاق عمل چه می‌کند؟

شما به‌عنوان یک متخصص اتاق عمل، به پرستاران در آماده‌سازی بیماران برای جراحی و ارائه کمک به پزشکان در طول مراحل جراحی کمک خواهید کرد. باید مطمئن شوید که اتاق‌های عمل و ابزارهای جراحی به درستی استریل شده و قبل و بعد از عمل بازرسی می‌شوند. در مهاجرت کارشناس اتاق عمل به عمان باید این نکته را در نظر بگیرید که به ‌عنوان بخشی از وظایف منظم روزانه، تکنسین‌های اتاق عمل ممکن است برخی یا همه موارد زیر را انجام دهند:

  • آماده کردن اتاق عمل برای جراحی‌های مختلف
  • استریل کردن تجهیزات اتاق عمل و آماده کردن هرگونه لوازم مورد نیاز برای جراحی
  • آماده کردن بیماران برای اتاق عمل
  • استریل کردن تجهیزات و ابزارهای جراحان بنا به درخواست آن‌ها
  • سفارش و تهیه موجودی لوازم و نگهداری پرونده‌ها و سوابق رویه‌های کاری

یک کارشناس اتاق عمل در عمان چقدر درآمد دارد؟

در مهاجرت کارشناس اتاق عمل به کشور عمان معمولاً حدود 3960 ریال عمانی در ماه درآمد مورد انتظار است. دستمزدها از 2140 ریال عمانی (کمترین) تا 5980 ریال عمانی (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایاست و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت خواهد بود.

کارشناس اتاق عمل بطور متوسط 3960 ریال عمان درآمد ماهانه دارد

کارشناس اتاق عمل بطور متوسط 3960 ریال عمان درآمد ماهانه دارد

 

آزمون پرومتریک عمان

هیئت تخصصی پزشکی عمان (OMSB) در 11 فوریه 2013 یک مرکز تست Prometric تخصصی برای ارائه آزمون‌های پزشکی را به طور رسمی افتتاح کرد. آزمون‌های مبتنی بر رایانه به اطمینان از رعایت استانداردهای پزشکی OMSB توسط داوطلبانی که به دنبال مشاغل حوزه پزشکی هستند کمک می‌کند. این مرکز ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی در عمان به‌عنوان اولین مرکز تست پرومتریک در عمان محسوب می‌شود که آزمون‌های پزشکی و غیرپزشکی را ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، مرکز Prometric در OMSB پذیرش در 31 آزمون پزشکی – تخصصی متعلق به OMSB از جمله برای متقاضیان مهاجرت کارشناس اتاق عمل به عمان را از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، این مرکز آزمون‌های بین‌المللی دیگری مانند آزمون USMLE، MCCEE، PMP، GRE، IFOM، CISI، API، HRCI، TOEFL و غیره را نیز ارائه می‌دهد. وزارت بهداشت و سایر موسسات دولتی یا خصوصی از آزمون‌های طبقه‌بندی شغلی OMSB استفاده می‌کنند.

امکان شرکت در آزمون  Prometricبصورت آنلاین در همه جای دنیا

یک داوطلب مهاجرت کارشناس اتاق عمل به کشور عمان برای اهداف صدور مجوز و در واقع، برای اینکه بتواند در وزارت بهداشت و سایر موسسات خدمات بهداشتی کار کند،  باید در امتحانات OMSB شرکت کند. در حال حاضر، OMSB  37 آزمون برای پزشکان، تکنسین‌ها و کارشناس‌های حوزه پزشکی ارائه می‌دهد.

تمام امتحانات OMSB به صورت آنلاین در اکثر مراکز Prometric یا سایر مراکز وابسته در سراسر جهان در دسترس هستند؛ بنابراین داوطلبان می‌توانند امتحانات OMSB را در کشورهای خود انجام دهند. این سرویس به داوطلبان در صرفه‌جویی در زمان، هزینه و تسهیل برنامه‌ریزی امتحانات کمک می‌کند. علاوه بر این، آزمون‌های OMSB همه داوطلبان را واجد شرایط می‌کند تا آزمون‌های شفاهی را ادامه دهند و مجوز پزشکی را دریافت کنند.

کارفرما برای ویزای کارشناس اتاق عمل به عمان اقدام می‌کند

کارفرما برای ویزای کارشناس اتاق عمل به عمان اقدام می‌کند

مجوز کار

رویه حمایت مالی از مهاجرت کارشناس اتاق عمل به عمان به‌عنوان نیروی کار خارجی عمدتاً بر عهده کارفرماست. کارفرما باید ویزای کار و ورود به عمان، کارت اقامت برای ماندن در کشور و اجازه اقامت برای نیروی کار دریافت کند. در عمان، تمام این مدارک برای کارمندانی که بین 21 تا 60 سال سن دارند و از یک شرکت عمانی پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اند اعمال می‌شود. کارفرما اسپانسر ویزا شده و معمولاً ویزاها و مجوزهای لازم را از وزارت نیروی انسانی دریافت می‌کند.

پکیج آزمون پرومتریک

پیشنهاد کار

کارفرما برای آنهایی که شرایط مهاجرت کارشناس اتاق عمل به عمان را دارند، دعوت نامه ارسال می‌کند. همچنین برای درخواست ویزای معتبر کارمند باید شرایط خاصی را رعایت کند که عبارتند از:

  • کارمند باید بین 21 تا 60 سال سن داشته باشد
  • فرد باید همان جنسیت را داشته باشد که در مجوز کار ذکر شده است
  • شغل و موقعیت باید با شغل مندرج در پروانه کار یکسان باشد
  • برخی از ملیت‌ها به مجوزهای ویژه نیاز دارند
  • اتباع خارجی از برخی کشورها نیاز به گواهی پزشکی دارند

ویزای کار

کارفرمایان باید برای مهاجرت کارشناس اتاق عمل به عمان ویزای کار بگیرند. این ویزا برای حمایت از یک تبعه خارجی برای کار در عمان است و باید گفت استخدام مستلزم تایید اداره کل امور کار است. ویزای کار مستلزم داشتن مجوز کار از وزارت نیروی کار توسط کارفرماست. کارمند باید معیارهای تایید را برای واجد شرایط بودن به منظور ویزای استخدامی رعایت کند.

مدت زمان ویزای کار محدود به دو سال از تاریخ ورود است. حتی پس از ورود، کارمند مجاز به کار نیست تا زمانی که تمام درخواست‌های لازم از جمله اجازه اقامت بررسی شود. کارمندانی که ویزای کار دارند نباید بیش از شش ماه از عمان خارج شوند، مگر اینکه از اعضای خانواده باشند. اعضای خانواده ممکن است برای ویزای ملحق شدن به خانواده درخواست دهند که به آنها اجازه می‌دهد در عمان اقامت کنند اما در طول این شش ماه اجازه کار ندارند.

آزمون پرومتریک را می‌توان در کشور خود به صورت آنلاین شرکت کرد

آزمون پرومتریک را می‌توان در کشور خود به صورت آنلاین شرکت کرد

 

نتیجه گیری

مهاجرت کارشناس اتاق عمل به عمان نیازمند بررسی پیش نیازها و الزامات قانونی این کشور است. متخصص اتاق عمل باید ابتدا آزمون پرومتریک را با موفقیت پشت سرگذاشته و بعد برای فعالیت از وزارت بهداشت گواهی بگیرند.

بعد از پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب، متقاضی باید برای آن درخواست داده و شرکت یا کارفرمای مورد نظر نیز باید برای پیشنهاد کار و سپس اخذ ویزای کار متقاضی اقدامات قانونی لازم را انجام دهد. با ورود به این کشور و شروع به کار می‌توان از مزیت‌های زندگی و کار لذت برد و به پیشرفت کاری و رفاه و استانداردهای بالای زندگی امیدوار شد.

مشاوره مهاجرت